Har sagt farväl till min fina och energigivande vän, som alltid har energi till mer. Till att se mer, göra mer, vilja mer. Jag har då aldrig träffat en människa som har så mycket idéer för en helg som du har Johanna, det är en sak som är säkert haha. Meddelanden kunde komma när som och lyda; ska du med till Coney Island? Ska du med till six flags? Ärligt talat hinner jag sällan tänka längre än dagen som kommer därnäst, då jag vet att det är lönlöst eftersom barnens planer ändras stup i kvarten i alla fall. 
Jag tog med Johanna till förmodligen alla aupairers favoritplats, och tog med oss lite Dunkin donutfika och satt och pratade om alla våra framtidsplaner, och hur fort ett år egentligen går. När man är här känns det som att det aldrig kommer ta slut, helt plötsligt kommer verkligheten ifatt dig och det är dags att åka hem. Även denna gång var det jobbigt att säga hejdå, kanske framförallt för att man inte vet när man faktiskt kommer ses igen. Usch och blä för hejdån säger jag bara.

Kommentera

Publiceras ej